FORTRYDELSESRET
Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde. For praktiske detaljer - se punktet ''Reklamation og varereturnering''.
BETALINGSBETINGELSER
Når der købes varer fra siden, og der betales med et betalingskort, bliver beløbet først hævet, når varerne afsendes fra lageret.
LEVERING
CEVA sørger for levering med GLS (med mindre andet angives) til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. CEVA kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender CEVA naturligvis en ny leverance uden beregning.
Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af GLS målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. CEVA tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Som afsender kan du evt. vælge leveringsdatoen én dag tidligere for at kompensere for dette.
Der leveres ikke til Færøerne, Grønland og udlandet.
PERSONLIGE OPLYSNINGER
Ingen personlige oplysninger der registreres på CEVA, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos CEVA.
I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet. Det er godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket.
Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg . Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".
Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos CEVA på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.
Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!
Man kan desuden valgfrit få sin emailadresse optaget på en mailingliste hos CEVA, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra CEVA. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker.
Jvf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes.
REKLAMATIONSRET
CEVA yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles CEVA indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder CEVAs returneringsomkostninger i rimeligt omfang.
Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
CEVA ANIMAL HEALTH A/S
Porshevej 12
7100 Vejle
Email: cevadanmark@ceva.com
Varereturnering foregår også til denne adresse - bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.
Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og CEVA har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform
OPLYSNINGER OM PERSONDATA
Retningslinier for behandling af personoplysninger for kunder i forbindelse med køb af produkter hos,
CEVA ANIMAL HEALTH A/S
CVR-nr. 2721 0392
Porschevej 12
7100 Vejle
Som følge af dine køb med CEVA accepterer du denne privatlivspolitik:
- Generelt
Gennem dine køb med CEVA indsamles der personoplysninger om dig.
Disse retningslinjer er udarbejdet ud fra EU´s Databeskyttelsesforordning, som får virkning i Danmark
fra 25. maj 2018, samt den nye danske databeskyttelseslov, der supplerer reglerne i
databeskyttelsesforordningen og den nuværende persondatalov (samlet gældende lovgivning).
Nedenfor kan du læse om de informationer, der indsamles, herunder hvordan oplysningerne behandles, hvad
de bruges til, hvem der har adgang til oplysningerne, og hvem du kan kontakte, hvis du har spørgsmål eller
indsigelser vedrørende de indsamlede oplysninger.
- Personoplysninger
2.1 Hvad er personoplysninger?
Vi beder om dine almindelige kontaktoplysninger, når du bestiller.
Det er primært oplysninger som navn, adresse, postnummer, telefon- og mobiltelefonnummer, e-mail mv.
De personoplysninger, som vi indsamler, bruges til at identificere dig som kunde samt levere de services, du
har købt af os. De personoplysninger, som vi indsamler i forbindelse med opfyldelsen af købet, vil blive
opbevaret i vores IT-system.
2.2 Hvor længe opbevarer vi personoplysninger?
Opbevaring af personoplysninger a blive opbevaret i en periode på 5 år fra udgangen af det første år.
Når du køber en service hos os, har vi brug for dine personoplysninger som dokumentation på dine aftaler.
Under det løbende aftaleforhold opbevares de oplysninger, vi har indsamlet på dig i vores IT-system,
hvorefter personoplysningerne arkiveres i en periode på 5 år fra udgangen af det regnskabsår købet vedrører,
og herefter vil personoplysninger vedrørende dig blive slettet.
2.3 Hvad bruger vi personoplysninger til?
Oplysningerne bliver ikke og er aldrig blevet videregivet til tredjepart.
Derudover kan vi behandle dine oplysninger, hvis det er nødvendig for, at CEVA kan forfølge en legitim
interesse, medmindre hensynet til dig går forud herfor. Anden videregivelse tillades kun, såfremt
gældende lovgivning undtagelsesvis tillader videregivelse af personoplysninger.
2.4 Beskyttelse af personoplysninger
Ifølge gældende lovgivning skal dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Vi gemmer de
personlige oplysninger, du afgiver, i shoppen IT-system.
Vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre, om vores behandling af
personoplysninger håndteres forsvarligt og under hensyntagen til dine rettigheder som kunde.
2.5 Retten til indsigt i dine personoplysninger
Du har som kunde hos CEVA ret til at få bekræftelse på, om personoplysninger vedrørende dig.
Du er tillige berettiget til at anmode om og modtage personoplysninger om dig selv, som du har afgivet til
Shoppen. Du er desuden berettiget til at gøre indsigelse mod behandling af dine personoplysninger.
2.6 Retten til berigtigelse af dine personoplysninger
Du har ret til at få urigtige personoplysninger om dig selv berigtiget af virksomheden uden unødig forsinkelse.
2.7 Retten til sletning af dine personoplysninger
Du har ret til at få personoplysninger om dig selv slettet.
Bemærk venligst, at såfremt salonen i henhold til gældende lovgivning er forpligtet til at opbevare
oplysningerne, kan du ikke kræve, at dine personoplysninger slettes.
2.8 Ændringer i behandlingen af personoplysninger
Vi forbeholder os ret til at opdatere og ændre nærværende retningslinjer for behandling af
personoplysninger.
Ændres retningslinjerne, rettes datoen for sidst opdateret nederst på siden. Disse retningslinjer bliver
evalueret og om nødvendigt revideret en gang årlig.
- Kontakt
Hvis du ønsker adgang til de oplysninger, som er registreret om dig, skal du rette henvendelse til
på mail: coss@coss.dk
Er der registreret forkerte data, eller har du indsigelser, skal du rette henvendelse samme sted. Du har
mulighed for at få indsigt i, hvilke informationer der er registreret om dig.
Hvis du her spørgsmål omkring dine personoplysninger kan dette ske til:
Datatilsynet:
Datatilsynet
Borgergade 28, 5
1300 København K
Telefon: 33 19 32 00
E-mail: dt@datatilsynet.dk